Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Stowarzyszenie Chór "Halka" Kozłowa Góra z Piekar Śl.

Rumunia

W dniach 30 czerwca do 7 lipca chór przebywał w trasie koncertowej po Rumunii, na zaproszenie chóru "Caedonia" z Sibiu. Jako że podróżowaliśmy autokarem, w trakcie trasy zatrzymaliśmy się na nocleg w węgierskim Debreczynie. Po całym dniu podróży relaksowaliśmy się w Hajduszoboszlo. 1 lipca, po 9 godz. podróży dotarliśmy do Sibiu, gdzie czekali nas z chlebem i solą rumuńscy chórzyści. Po powitalnej kolacji udaliśmy się do hotelu, a następny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania miasta. Po południu udaliśmy się na pierwszy w tym dniu koncert, do Wojskowego Domu Kultury, w ramach przesłuchań Festiwalu Chóralnego im.Timotei Popovici. Po koncercie, spacerkiem przez całe miasto przeszliśmy do kościoła Urszulanek, gdzie wieczorem wystąpiliśmy z drugim koncertem.  Czwarty dzień naszej trasy był najbardziej pracowity - wystąpiliśmy z trzema koncertami w Sibiu: w Katedrze Prawosławnej, w kościele katolickim na Rynku oraz na Koncercie Finałowym Festiwalu, a Filharmonii Miasta Sibiu. Ten pracowity dzień zakończyliśmy wspólną kolacją i wspaniałą zabawą z chórzystami "Caedonii". Kolejne dwa dni gospodarze zaplanowali nam na zwiedzanie Transylwanii. Przejechaliśmy wiele kilometrów, ale zobaczyliśmy znane w Rumunii miejsca: Alba Iulia, Sighisoara, Bran z zamkiem Drakuli, Peles z zamkiem królewskim oraz Brasov. Pełni wrażeń wracaliśmy do kraju znowu przez Debreczyn, z krótkim postojem w Hajduszoboszlo. Zatrzymaliśmy się też w słowackiej Lewoczy, gdzie zaśpiewaliśmy i udzieliliśmy wywiadu do lokalnej telewizji...I to była pierwsza relacja z naszego wyjazdu do Rumunii!